YZCommunicatie
  • Home
  • Diensten
    • Webdesign
    • Online marketing
    • Zoekmachine optimalisatie
    • Social media
    • Content marketing
    • Conceptontwikkeling
    • Webwinkels
    • Techniek
  • Over ons
    • 10 jaar YZCommunicatie
    • Team YZC
  • Onze klanten
  • Blog
  • Vacatures
  • Contact
images/blog/google-bedrijfsvermelding.png
Gepubliceerd: 20 februari 2019
Geschreven door Rebecca van Kaam | YZCommunicatie

Optimaal gebruik maken van bedrijfsvermeldingen

 Je hebt ze vast al eens gezien op Google, de antwoorden en suggesties die je al krijgt voor je de zoekresultaten te zien krijgt. Naast deze zogenaamde featured snippets worden ook bedrijfsvermeldingen steeds belangrijker. We geven je in deze blog graag meer informatie over de gratis bedrijfsvermelding feature van Google.

Een bedrijfsvermelding is het kader dat Google weergeeft wanneer je op je bedrijf zoekt, maar ook de informatie die weer gegeven wordt over het bedrijf in Google Maps. Hierin zie je foto’s, openingstijden, adresinformatie en krijg je de optie om meteen te bellen of je route naar het bedrijf te berekenen. Maar dat is nog lang niet alles, denk ook aan recensies en je laatste posts. Eigenlijk is het een mini website, die klanten zien vóór ze je bedrijfswebsite bezoeken.

Lokaal gezien worden

De bedrijfsvermelding wordt getoond als iemand op je bedrijfsnaam zoekt, maar bijvoorbeeld ook bij lokale zoekresultaten. Denk hierbij aan zoekopdrachten als ‘restaurants in (plaatsnaam)’ maar ook als iemand lokaal (bijvoorbeeld in Fijnaart) ‘restaurant’ intikt in Google. De zoekmachine wil immers altijd het best passende antwoord geven en zal je geen zoekresultaten in Groningen tonen als je zoekt vanuit Fijnaart.

De eerste indruk

Als een potentiële klant jouw bedrijf tegenkomt, is de eerste indruk eigenlijk altijd bepalend. Met de bedrijfsvermeldingen in Google is de eerste impressie van jouw bedrijf alleen niet altijd meer je eigen website. Het is daarom erg belangrijk dat je bedrijfsvermelding accurate informatie weergeeft en klanten uitnodigt om contact met je op te nemen of je website te bezoeken.

Google Mijn Bedrijf

Een bedrijfsvermelding maak en beheer je via Google Mijn Bedrijf. Heb je nog geen bedrijfsvermelding? Geen probleem, deze kun je via deze weg ook toevoegen of claimen. Als je eenmaal een bedrijfsvermelding hebt, is het belangrijk dat de informatie die weergegeven wordt, kloppend blijft. Controleer dus regelmatig of alles nog klopt, plaats je laatste nieuws of blog ook als post in Mijn Bedrijf en reageer op recensies. Zo ben je weer een stap dichterbij nog betere online zichtbaarheid op het wereld wijde web.

 

Delen is vermenigvuldigen

Vraag vrijblijvend een offerte aan!

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Vraag dan vandaag nog vrijblijvend een offerte aan.

aanvragen

Direct naar

  • Offerte aanvragen
  • Afspraak maken
  • Gratis website check
  • SEO offerte aanvragen
  • Pakketten en prijzen
  • Contactgegevens

 

Diensten

  • Webdesign
  • Online marketing
  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • Social media
  • Content marketing
  • Conceptontwikkeling

Recente blogs

  • 2020: Alles ging even anders
  • In 5 stappen meer uit social media halen
  • De waarde van een goed recensiebeleid
  • Hoe start je een webshop?
  • Responsive websites: nu of nooit
  • Online is nu belangrijker dan ooit

Contact

YZCommunicatie BV
Voorstraat 35 - 37
4793 ET Fijnaart

0168 820 206
Whatsapp: 0639745385
info@yzcommunicatie.nl

Sitemap | Privacy Policy | Cookies | Algemene voorwaarden
Copyright © YZCommunicatie BV. Alle rechten voorbehouden.