• 0168-820206
  • info@yzcommunicatie.nl
Nieuwe website laten maken?

Een succesvolle Facebook-pagina.

Een succesvolle Facebook-pagina.

Zo bouw je Facebook-fans op

Zoals bijna elke ondernemer heb jij ook vast al eens een bedrijfspagina aangemaakt op Facebook. Door regelmatig berichten te plaatsen was ook jij in de veronderstelling dat je een hoop nieuwe klanten kon bereiken. Goed idee! Facebook is immers enorm populair.

In de praktijk werkt het met Facebook iets anders. Veel bedrijven halen in verhouding maar weinig klanten binnen met Facebook. Dat ligt overigens niet aan Facebook maar aan wat de meeste ondernemers posten (een bericht plaatsen) op hun Facebook bedrijfspagina. Een veel voorkomende fout is dat de ondernemer zich niet verplaatst in de potentiële klant.

 

Verplaats je eens in een potentiële klant.

Stel je eens voor dat je op zoek bent naar een webdesigner en in je directe omgeving is er even niemand die jou kan adviseren in je zoektocht. Dan ga je naar Google en dus niet naar Facebook. Je gaat naar Facebook om bij te blijven, leuke plaatsjes van honden voorbij te zien komen of om te zien dat ome Piet jarig is.

Bouw een band op met je volgers.

Toch worden er veel berichten geplaatst met het idee om direct nieuwe klanten binnen te halen. Geen wonder dat dat dan niet vaak goed uitpakt. Probeer je te realiseren dat het binnenhalen van klanten via Facebook veel indirecter werkt: je plaatst een bericht, iemand klikt daarop en liked vervolgens je pagina. Vervolgens blijf je met regelmaat interessante berichten plaatsen en die persoon  blijft nu die berichten zien. Zo bouw je langzaam een band op. Er komt dan een dag dat die persoon jouw dienst of product nodig heeft en dán denken ze aan jou. Elk bericht is dus eigenlijk een kans om een band op te bouwen en niet om een conversie te genereren.

En nu aan de slag!

Plaats zoveel mogelijk berichten die echt interessant zijn voor je volgers. Wat dat dan is, zul je moeten aftasten. Je kunt immers de score van je berichten terugzien in Facebook. Enkele tips om te starten:

  • Kijkje in de ”keuken” van je bedrijf
  • Nieuws en tips
  • Grappige plaatjes
  • Inspirerende quotes
  • Resultaten en referenties
  • Bedrijfsontwikkelingen

Natuurlijk mag je ook een aanbieding of actie posten! Maar zorg ervoor dat de “gewone” berichten interessant zijn en de boventoon voeren. Dat levert je klanten op!

“Ik heb er geen tijd voor.”

Geen probleem. Wij verzorgen voor een tiental bedrijven de invulling van Facebookpagina’s als onderdeel van onze online marketingdiensten. Neem eens contact op, wij vertellen je graag meer.

Disclaimer | Privacy Policy | Algemene voorwaarden
Copyright © YZCommunicatie BV. Alle rechten voorbehouden.

 

Gemiddeld beoordeeld met 4.9, Totaal aantal beoordelingen 11 bij Facebook.com